Monday, February 2, 2009

Kat SKBF

Hari ni seperti hari-hari yang biasa, cuma bila direnung kembali sedar-sedar dah sepuluh tahun aku kat sekolah ni, bagi setengah orang bila kita terlalu lama macam orang Penang kata kita akan merasa cemuih, letih, penat, tak dak semangat, tapi bagi aku memang betul kita akan merasakan seperti itu, tapi sebenarnya aku jugak sedar diri dan pemikiran aku semakin matang, kalau dulu waktu mula mengajar kat sekolah ni,masuk kelas dekat setengah jam baru nak boleh control kelas, tapi la ni kalau masuk kelas... berdiri depan pintu saja budak-budak dah senyap... itulah kot yang depa kata aura cikgu kot?... Tapi yang pasti aku memang enjoy jadi cikgu, enjoy dengan kerja aku and enjoy dengan diri aku sendiri...
Tapi pagi ni puas aku melilau cari pendrive, dah lah ada data nak hantar hari ni, nilah sikap buruk aku yang tak boleh nak ubah, suka tinggal barang merata-rata, bila nak guna, baru kalut cari... selalulah jam ka, cincin ka, last-last barang aku semua aku susun atas meja... orang tengok pun pelik jugak teratur berbaris pen merah, pen biru, kunci kereta, pendrive (aku ada 4 pendrive- semua free) setahun sekali GB bagi kat aku satu... nanti ada masa aku masukkan gambar perhimpunan pen-pen atas meja aku... oklah loceng dah bunyi, nak balik, petang ni nak tengok budak-budak main bola pulak...

No comments: