Tuesday, February 3, 2009

Sibuk.. atau buat-buat sibuk?

Sibuk ka buat-buat sibuk?... ha, yang tu yang jadi persoalannya sekarang...Sekolah aku ni sekolah kecik je, budak dalam 265 orang... jadi secara tak langsung cikgu yang tak seramai mana ni semua jadi ketua panitia, bila sukan... semua terlibat, bila ada program maulidur rasul... semua terlibat, bila jadi tuan rumah untuk karnival bahasa ke, sepak takraw ke, bola sepak ke... semua terlibat... jadi memang aku dan kami-kami ni sibuk, orang yang tengok pun faham... sesungguhnya cikgu di Batu Ferringhi ni sentiasa sibuk dan tidak tergolong dalam golongan yang buat-buat sibuk... tapi satu yang bagus tentang sekolah ni (kena puji lebih-lebih la sebab tempat kerja aku sendiri) walau macam mana sibuk pun, kami cikgu-cikgu dah faham dah tanggungjawab masing-masing, macam aku ni tiap kali program memang bab P.A. system aku pegang, dengan microphone pun aku kena selalu peganglah (jadi M.C. lah - tetap dan berpencen)... smpai mak bapak budak, GB, member-member pun dah panggil aku D.J. SKBF...
Program kat sekolah aku ni memang tip-top, takdaklah nak kata ada kelemahannye, semua bekerjasama dan tahu tanggungjawab masing-masing... program berjalan lancar jee.. tu lah antara sebab aku suka kerja kat sini... Walaupun sibuk, tapi tak membebankan...
oklah dah puas aku celoteh merepek tak tau apa kat sini, kalau nak seronok... Ha, cikgu-cikgu mana yang nak berubah angin.... Mailah mintak tukar kat sekolah aku ni...Insyaallah, dapat banyak pengalaman untuk organize apa2 program...

Bagi aku setiap hari kat tempat kerja ni, aku dapat benda baru...macam hari ni, aku dah dapat cara untuk selesaikan masalah kekurangan buku untuk literature year 5, dah hilang dekat 5 buah.... susah sangat, aku scan and bukak slaid tunjuk kat budak... semua dapat baca... tak payah pening nak tunggu fotostat perbanyakkan buku, budak seronok, aku pun seronok... win-win situation lah ni... Lega...

No comments: